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apologists मीनिंग इन हिंदी
apologists उदाहरण वाक्य
उदाहरण वाक्य
अधिक: आगे- Muslims have responded to this crisis in three main ways. Secularists want Muslims to ditch the Shari'a (Islamic law) and emulate the West. Apologists also emulate the West but pretend that in doing so they are following the Shari'a. Islamists reject the West in favor of a retrograde and full application of the Shari'a.
मुसलमानों ने इस संकट के प्रति तीन प्रकार से उत्तर दिया। - Despite jihad's record as a leading source of conflict for 14 centuries, causing untold human suffering, academic and Islamic apologists claim it permits only defensive fighting, or even that it is entirely non-violent. Three American professors of Islamic studies colorfully make the latter point, explaining jihad as: An “effort against evil in the self and every manifestation of evil in society” (Ibrahim Abu-Rabi, Hartford Seminary);
3. एक बेहतर छात्र बनना, एक बेहतर साथी बनना , एक बेहतर व्यावसायी सहयोगी बनना और इन सबसे ऊपर अपने क्रोध को काबू में रखना (ब्रुस लारेंस ड्यूक विश्वविद्यालय) - The White House would not consider inviting apologists praising life in Iraq to festive functions. But it welcomed many of militant Islam's sympathizers at a Ramadan dinner hosted by the president earlier this month.
हद तो जब होती है जब व्हाइट हाउस भी ऐसे इराकियों को अपने आयोजनों में नहीं बुलाता जो ईराकी जनजीवन की प्रशंसा करते है , परन्तु इस्लामिक आतंकवाद के पक्षधरों को अमेरिकी राष्ट्रपति अपने रमजान के उपलक्ष्य में दिये गये रात्रिभोज में आमंत्रित करना नहीं भूलते । - Defining the enemy : Right now, it's just “terrorists,” “evildoers,” “a dangerous group of people” and other non-specific monikers. Naming militant Islam as the enemy reveals that the problem goes beyond terrorists to include those who in non-violent ways forward the totalitarian agenda - this includes its funders, preachers, apologists and lobbyists.
3- शत्रु के निर्धारण में - अब तक इसका मतलब है “ आतंकवादी '' गुँडे ''खतरनाक लोगों का एक समूह '' और ऐसे ही कुछ साधारण शब्दावली। आतंकी इस्लाम को इस परिभाषा में शामिल करने का मतलब होगा उन अहिंसक तरीको को भी शामिल करना जो इस तरह की अधिनायकवादी विचारधारा के पोषक हैं। इसमें इसके प्रचारक , समर्थक, पोषक और विचारक सभी। - Mazin Qumsiyeh , associate professor of genetics at Yale University and co-founder of “Al-Awda, the Palestine Right to Return Coalition,” wrote in a Connecticut newspaper that “if Saddam Hussein is a dictator, [Washington] created him.” He concludes that a U.S. war against Iraq would be just a diversion created by “Israeli apologists and [U.S.] government officials” who share a “tribal affiliation” (in other words, are Jewish). The only purpose of war would be to provide cover for Israel to commit what he calls “even higher atrocities” against Palestinians by removing them from the West Bank and Gaza.
टांम नेगी, जार्ज वाशिंगटन विश्वविद्यालय के व्यापार के सह प्राध्यापक गर्व के साथ अपने विश्वविद्यालय के अखबार को उनके द्वारा सद्दाम प्रशासन को अपनी इराक की(अवैधानिक) यात्रा के दौरान पहुँचायी गई मदद के बारे में जानकारी देते हैं। विशेष तौर पर उन्होंने यह जानकारी दी कि युद्ध के दौरान महत्वपूर्ण इमारतों और प्रतिष्ठानो को बचाने के लिए मानवीय कवच हेतु कितने असैनिक लोगो की जरूरत पड़ेगी। - The ideal solution lies not in creating censors' bureaus to pass judgment on television content but for media executives to accept their responsibilities in time of war. On their own initiative, they should exclude the enemy's apologists and advocates. Lively debate does not require such people; patriots with sharply differing views can also make sparks fly. Related Topics: Daniel Pipes autobiographical , Media receive the latest by email: subscribe to daniel pipes' free mailing list This text may be reposted or forwarded so long as it is presented as an integral whole with complete and accurate information provided about its author, date, place of publication, and original URL. Comment on this item
टेलीविजन कार्यक्रमों के विषय पर नजर रखने के लिए किसी सेंसर ब्यूरो की स्थापना इस समस्या का आदर्श समाधान कतई नहीं है . मीडिया प्रशासकों को युद्ध के इस वातावरण में अपनी जिम्मेदारी स्वयं समझनी चाहिए . अपनी तरफ से पहल करते हुए उन्हें शत्रुओं की वकालत करने वाले या उनके विचारों को कैसे भी पुष्ट करने वाले तत्वों को बाहर कर देना चाहिए .सीधी बहस के लिए ऐसे लोगों की कोई आवश्यकता नहीं है .परस्पर विरोधी विचार रखने वाले देशभक्त भी बहस को गर्मागर्म बना सकते हैं . - If Turkish theologians can execute such changes, why not theologians in other countries, too? And if practices concerning women can be changed, why not those concerning jihad or the role of Islamic law as a whole? Islam can adjust to modernity no less than have other faiths. Conversely, if one sees Islam as irredeemably evil, what comes next? This approach turns all Muslims - even moderates fleeing the horrors of militant Islam - into eternal enemies. And it leaves one with zero policy options. My approach has the benefit of offering a realistic policy to deal with a major global problem. In conclusion, a reflection: Americans have acquired an impressive knowledge of Islam. Contrary to the incessant bleating by apologists for militant Islam about American ignorance of this topic, my readers know what they are talking about. Their critiques are sometimes erudite (for example, on the subject of Koranic abrogations), sometimes eloquent (“The next time you watch a film clip of the miniscule and microscopic body parts of Israeli citizens being scraped from the streets, sidewalks and buildings, just think about what is truly evil”).
यह सम्भव है। एक हाल का उदाहरण है: मई में तुर्की के धार्मिक अधिकारियों ने निर्णय दिया जो कि पूरी तरह इस्लामी परम्परा के विपरीत है कि जिसके अंतर्गत महिलाओं को मासिक धर्म के समय पुरुषों के साथ नमाज की अनुमति होगी साथ ही मस्जिद में सेवा की भी। उच्च धर्म विभाग बोर्ड ने इस विषय में जो निर्णय दिया वह पूरी तरह आधुनिक संदर्भ में था कि पुरुष और महिला बराबर हैं और एक दूसरे के पूरक हैं। अगले माह यही बोर्ड मुस्लिम महिलाओं के गैर मुस्लिम पुरुष के विवाह के नाजुक विषय को देखने जा रहा है और आशा है कि यह पुनः सदियों पुरानी मान्यता के विपरीत निर्णय लेगा।