विशेषण • रिआयती |
concessionary मीनिंग इन हिंदी
concessionary उदाहरण वाक्य
उदाहरण वाक्य
अधिक: आगे- 3 We note that take-up of the Development Rate for older workers has been low ; we would like to review the merit of continuing this concessionary rate again in the light of future developments .
3 हम यह नोट करते हैं कि पुराने श्रमिकों के लिए विकास दर कम रहा है ः हम भावी विकास दर के आलोक में इस रियाइती दर को जारी रखने के औचित्य की समीक्षा करना चाहेंगे - 3 We note that take-up of the Development Rate for older workers has been low; we would like to review the merit of continuing this concessionary rate again in the light of future developments.
3 हम यह नोट करते हैं कि पुराने श्रमिकों के लिए विकास दर कम रहा है ः हम भावी विकास दर के आलोक में इस रियाइती दर को जारी रखने के औचित्य की समीक्षा करना चाहेंगे । - Revenue funding level: Around £1 billion is spent on revenue support for buses through concessionary fares, fuel duty rebate (FDR) and subsidising unprofitable services.
पैसे खर्च कर के मदद करने का स्तर - लगभग £1 बिलियन बसों के रियाइती पासों और फ्यूल ड्यूटी रीबेट (ऐफ डी आर) और मुनाफा ना कमाने वाली सेवाओं का खर्चा पूरा करने के लिए किया जाता है । - Revenue funding level : Around £1 billion is spent on revenue support for buses through concessionary fares , fuel duty rebate ( FDR ) and subsidising unprofitable services .
पैसे खर्च कर के मदद करने का स्तर - लगभग £1 बिलियन बसों के रियाइती पासों और फ्यूल ड्यूटी रीबेट ( ऐफडीआर ) और मुनाफा ना कमाने वाली सेवाओं का खर्चा पूरा करने के लिए किया जाता है । - Flexibility to achieve these objectives, possibly including the removal of regulatory barriers to flexibly routed buses, integrated ticketing, the use of concessionary fares for people on low incomes, and reducing the notice period for the implementation of Quality Contracts.
लचकीलापन - इन लक्षों को पूरा करने के लिए , और यदि हो सके तो रूटों को अधिक लचकदार बनाने में बाधा बनने वाले नियमों को हटाने के लिए , साँझी टिकटें और कम आमदनी वाले लोगों के लिए रियाइती पासों की व्यवस्था करने के लिए क्वालिटी कांट्रेक्ट के नोटिस को कम करने के लिए । - Flexibility to achieve these objectives , possibly including the removal of regulatory barriers to flexibly routed buses , integrated ticketing , the use of concessionary fares for people on low incomes , and reducing the notice period for the implementation of Quality Contracts .
लचकीलापन - इन लक्षों को पूरा करने के लिए , और यदि हो सके तो रूटों को अधिक लचकदार बनाने में बाधा बनने वाले नियमों को हटाने के लिए , साँझी टिकटें और कम आमदनी वाले लोगों के लिए रियाइती पासों की व्यवस्था करने के लिए क्वालिटी कांट्रेक्ट के नोटिस को कम करने के लिए . - Flexibility to achieve these objectives , possibly including the removal of regulatory barriers to flexibly routed buses , integrated ticketing , the use of concessionary fares for people on low incomes , and reducing the notice period for the implementation of Quality Contracts .
लचकीलापन - इन लक्षों को पूरा करने के लिए , और यदि हो सके तो रूटों को अधिक लचकदार बनाने में बाधा बनने वाले नियमों को हटाने के लिए , साँझी टिकटें और कम आमदनी वाले लोगों के लिए रियाइती पासों की व्यवस्था करने के लिए क्वालिटी कांट्रेक्ट के नोटिस को कम करने के लिए । - Regulatory barriers : Some potential solutions , including demand responsive transport , flexibly routed buses , wider use of community transport , integrated ticketing , Quality Contracts , and applying concessionary fares to wider client groups , are prevented because of regulatory barriers .
नियमों की अड़चनें - कुछ समस्याओं के संभव हल हैं माँग के अनुसार सेवाएं बसों के लचकदार रूट , कम्यूनिटी ट्रांस्पोर्ट का अधिक उपयोग , साँझी टिकटें , रियाइती किराए अधिक प्रकार के ग्रुपों को देना , परंतु नियमों की अड़चनों के कारण इन ढंगों का उपयोग नहीं किया जा सकता । - Funding sustainability: funding is often available to local authorities and voluntary sector groups for innovative new transport schemes, but they often have great difficulty finding money to sustain the service, even when they are successful. Regulatory barriers: Some potential solutions, including demand responsive transport, flexibly routed buses, wider use of community transport, integrated ticketing, Quality Contracts, and applying concessionary fares to wider client groups, are prevented because of regulatory barriers.
नियमों की अड़चनें - कुछ समस्याओं के संभव हल हैं माँग के अनुसार सेवाएं बसों के लचकदार रूट , कम्यूनिटी ट्रांस्पोर्ट का अधिक उपयोग , साँझी टिकटें , रियाइती किराए अधिक प्रकार के ग्रुपों को देना , परंतु नियमों की अड़चनों के कारण इन ढंगों का उपयोग नहीं किया जा सकता । - Post-1948, the Ben-Gurion complex translates into ending the external threats to Israel. Unfortunately, this worthy ambition has inspired repeated duplicity and distortion. As I described the phenomenon in 2004 , “First, every elected prime minister [since 1992, being Yitzhak Rabin, Ehud Barak, Ariel Sharon, and Netanyahu] has broken his word on how he would deal with the Arabs. Second, each one of them has adopted an unexpectedly concessionary approach.”
1948 के बाद से बेन गुरियन कुंठा ने ही इजरायल के बाहरी खतरों से इसे बचाने की नीति का मार्ग प्रशस्त किया है। दुर्भाग्य से इस योग्य महत्वाकाँक्षा ने दोहरेपन और तोड मरोड को ही बार बार दुहराया है। जैसा कि 2004 में मैंने इस रुझान की व्याखा की थी described the phenomenon in 2004 , “ पहला , सभी निर्वाचित प्रधानमंत्रियों ने ( 1992 के बाद से यित्जाक राबिन, एहुद बराक , एरियल शेरोन और नेतन्याहू) ने अरब के साथ अपने निपटने के तरीके पर अपना वादा तोडा है। दूसरा, इनमें से सभी ने अप्रत्याशित रूप से छूट देने वाला रवैया अपनाया”