adherence वाक्य
"adherence" हिंदी में adherence in a sentenceउदाहरण वाक्य
- From this perspective if there is an adherence of the Koran, you must support it.
इस दृष्टि से यदि कुरान का अध्ययन किया जाए तो आपको उसके साथ पग मिला कर चलना होगा। - To-day she swings between a blind adherence to her old customs and a slavish imitation of foreign ways .
आज वह अपने पुराने रीति-रिवाजों का आँख बंदकर पालन करने और विदेशों की नकल करने , इन दोनों के बीच झूल रहा हे . - And the measure of the strength of our national movement will be the measure of their adherence to it .
हमारे कौमी आंदोलन की ताकत हम इसी बात से नाप सकते हैं कि हम इन लोगों में से कितनों को अपने साथ मिला सके हैं . - The ideas were marred by a blind imitation of thinkers of the past and the manner of writing was cramped by strict adherence to hard and fast rules of grammar and rhetoric .
प्राचीन काल के विचारकों की अंधी नकल के द्वारा विचार बिगड़ गये और लिखने की शैली व्याकरण के कड़े नियमों का पालन तथा शब्दाडंबर से जटिल बन गयी . - “ Militant groups were openly advocating adherence to an Islamic dress code but now that the people are resisting the use of force , they are backing out . ”
सिंह इससे सहमत नहीं , ' ' आतंकवादी गुट शुरू से ही इस्लमी पोशाक संहिता के पालन की पैरवी कर रहे थे लेकिन अब जब लग बल प्रयोग के खिलफ हो रहे हंऐं तो वे पीछे हट रहे हैं . ' ' - For us it is not merely a matter of giving effect to a programme to which we have given adherence . Our entire approach to the question must be psychologically , different .
हमारे लिए यह सिर्फ उस प्रोग्राम को अमल में लाने का सवाल नहीं है , जिसे हमने मंजूर किया है.इस सवाल के बारे में हमारा सारा नजरिया ही मनोवैज्ञानिक दृष्टि से मुख़्तलिफ होना चाहिए . - In his addresses to students and the youth , Subhas Chandra placed the accent on patriotism , integrity , sacrifice , courage and an uncompromising adherence to the cause of complete national independence .
विद्यार्थियों एवं युवाओं के समक्ष बोलते हुए सुभाष ने राष्ट्र प्रेम , सत्यनिष्ठा , आत्मोत्सर्ग , साहस एवं भारत की संपूर्ण स्वाधीनता के लक्ष्य पर अडिग रहने की आवश्यकता पर अनवरत बल दिया . - Had not a noted Vaidya -LRB- physician -RRB- of Benares stated that in order to proclaim his adherence to the ancient dharma and his abhorrence of new-fangled notions like the Sarda Act , he , even he , although he was round about sixty years of age ,
बनारस के एक नामी वैद्य ने , जिसकी उम्र साठ के आसपास थी , यह घोषणा कर रखी थी कि वह पुराने धर्म में अपनी आस्था दिखाने और शारदा एक़्ट जैसी नयी नयी बातों की खिलाफत करने के लिए एक ऐसी लड़की से शादी करेंगे , जिसकी उम्र शारदा एक़्ट में बतायी गयी उम्र से कम है . - They assert as fact points that need thoughtful consideration: “A strong Muslim identity and strict adherence to traditional Muslim teachings are not in themselves problematic or incompatible with Britishness” (pdf 1, p. 9). One could fill a long and substantial seminar on this topic. The point that most of all interested me, however, in reading Young Muslims and Extremism is where it draws on MI5 information to make this astonishing statement:
3. आम तौर पर कट्टरपंथी युवकों की दो श्रेणियां हैं. एक श्रेणी में पढ़े लिखे स्नातक स्तर से नीचे तथा इंजीनियरिंग और सूचना प्रौघोगिकी में डिग्री प्राप्त नवयुवक हैं तो दूसरी श्रेणी में ऐसे नवयुवक हैं जिनकी शैक्षिक योग्यता न के बराबर है साथ ही आपराधिक पृष्ठभूमि भी है . पी डी एफ - 2 पेज - 9 - Note two initial points here: (1) Ramadan does not say I was mistaken in identifying Allam as a Muslim, but that I “was lying.” He thus implies I know Allam to be Christian but deceptively called him a Muslim. Strong words on Ramadan's part. (2) Strange words, actually, given that I did not, either in the above excerpt or anywhere else in my London talk, identify Allam as a Muslim, only as a one of several “civilized allies.” Ramadan gratuitously inserted me into an obscure argument over Allam's religious adherence.
यहाँ दो आरम्भिक बिन्दु ध्यान देने योग्य है -1- रमादान ने यह नहीं कहा कि आलम की पहचान मुसलमान के रुप में करने में मुझे धोखा हुआ वरन् कहा कि मैं झूठ बोल रहा हूँ। अन्तर्निहित था कि मै पहले से जानता था कि आलम ईसाई हैं परन्तु छलपूर्वक उन्हें मुसलमान बताया। 2 - वास्तव में आश्चर्यजनक है। लन्दन की अपनी परिचर्चा में या अन्य कहीं भी मैंने आलम का उल्लेख मुसलमान के रुप में नहीं किया - वरन् उन्हें सभ्य सहयोगियों में से एक बताया। रमादान ने अनावश्यक रूप से आलम के धार्मिक लगाव को अप्रत्यक्ष तरीके से मेरी बात बता दिया ।
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