विशेषण • stylistic |
शैलीगत अंग्रेज़ी में
[ shailigat ]
शैलीगत उदाहरण वाक्य
उदाहरण वाक्य
- So we can also eliminate the ones that are very vague or very stylized.
इसलिए हम बहुत अस्पष्ट या बहुत अधिक शैलीगत तस्वीरों को भी हटा देते हैं. - The unfinished rock-cut temples at Vilappakkam -LRB- North Arcot district -RRB- and Aragandanallur -LRB- South Arcot district -RRB- would also , on stylistic grounds , belong to the Mahendra style .
विलप्पक़्कम ( उत्तरी अरकॉट जिला ) और अरंगदनल्लुर ( दक्षिण अरकॉट जिला ) स्थित चट्टान में काटे गए अपूर्व गुफा मंदिर भी , शैलीगत आधार पर महेंद्र शैली के हैं . - The unfinished rock-cut temples at Vilappakkam -LRB- North Arcot district -RRB- and Aragandanallur -LRB- South Arcot district -RRB- would also , on stylistic grounds , belong to the Mahendra style .
विलप्पक़्कम ( उत्तरी अरकॉट जिला ) और अरंगदनल्लुर ( दक्षिण अरकॉट जिला ) स्थित चट्टान में काटे गए अपूर्व गुफा मंदिर भी , शैलीगत आधार पर महेंद्र शैली के हैं . - But though comparatively meagre in volume , the character of his Bengali compositions of the period reveals a very high quality of thought , imagination and feeling and marks a new departure in technique and a fresh field for experimentation .
अपने आकार एवं आयतन में अपेक्षाकृत कम होने के बावजूद , इस दौर की लिखी गई उनकी बंग्ला रचनाओं का स्वर , निहित वैचारिक आधार के साथ कल्पना और भावना के विशिष्ट तालमेल , शिल्प एवं शैलीगत प्रयोगों की दृष्टि से भी अनुपम कहा जा सकता है . - In respect of the sculpture panels , even in Cave III of Badami , the earliest of the series , it has been demonstrated -LRB- by A . Lippe -RRB- on the basis of technical and stylistic evidence that , they , barring the Vaikunfhanatha -LRB- seated Vishnu -RRB- and Varaha murti , are not coeval with the cave excavation , but additions , made at a slightly later time , about the middle of the seventh century , possibly after the period of Pallava occupation of Badami by Mamalla .
मूर्ति पटलों के संबंध में , श्रृंखलाकी प्रारंभिक , बादामी की गुफा क्रमांक ईईई में तकनीक और शैलीगत प्रमाणों के आधार पर ( ए . लिपे द्वारा ) यह प्रदर्शित किया जा चुका है कि बैकुंठनाथ ( बैठे हुए विष्णु ) और वराहमूर्ति के अतिरिक़्त वे ( मूर्ति पटल ) गुफा उत्खनन के समकालीन नहीं हैं , किंतु थोड़े समय बाद के , लगभग सातवीं शताब्दी के मध्य के , संभवतया मामल्ल द्वारा बादामी पर पल्लव आधिपतय के बाद के परिवर्धन हैं .